8/2/10

Δέσμη προτάσεων για τον Πειραιά από το ΕΕΠ

Να ξεκινήσουν το συντομότερο δυνατό οι εργασίες υλοποίησης του στρατηγικού σχεδίου ανάπτυξης του Πειραιά 2010-2020 ζητεί ο πρόεδρος του Επαγγελματικού Επιμελητηρίου Πειραιά Γιώργος Μπενέτος σε επιστολή του προς τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΛΠ Γιώργο Ανωμερίτη.

«Οι εργασίες υλοποίησης θα πρέπει να αρχίσουν το συντομότερο δυνατόν με συνεργασία των συναρμόδιων φορέων και των εκπροσώπων των παραγωγικών τάξεων και της κοινωνίας του Πειραιά, για να μπορέσει επιτέλους η πόλη μας και η ευρύτερη περιοχή της να βγουν από το τέλμα της στασιμότητας και της υποβάθμισης», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Παράλληλα ο πρόεδρος του ΕΕΠ επισημαίνει ότι επιπρόσθετα των έργων που έχει προαναγγείλει ο ΟΛΠ ύψους ενός δισ. ευρώ, θέλοντας κι εμείς ως Επιμελητήριο να συμβάλλουμε στην κατάρτιση του αναπτυξιακού προγράμματος του Πειραιά, παραθέτουμε στη συνέχεια υπόμνημα με γενικότερες δράσεις - έργα που θεωρούμε αναγκαία για την ολοκλήρωση της αναπτυξιακής διαδικασίας και στήριξης των επιχειρήσεων, ως εξής :

1. Σταθερό φορολογικό σύστημα τουλάχιστον πενταετίας με καθορισμένους από πριν τρόπους ελέγχου.

2. Εργασιακή ειρήνη προκειμένου να ισχύουν σταθερές συμβάσεις εργασίας.

3. Κίνητρα δημιουργίας νέων επιχειρήσεων ιδίως σε μειονεκτικές περιοχές της περιφέρειας μας αλλά και των νησιών όπως φορολογικές ελαφρύνσεις, ασφαλιστικές ελαφρύνσεις αλλά και μόνιμο καθεστώς επιδότησης παραγωγικών επενδύσεων από εθνικά ή κοινοτικά προγράμματα.

4. Καθορισμός χρήσεων γης και εμπορικής χωροταξίας σε συνδυασμό με την ανάπτυξη βιοτεχνικών - βιομηχανικών πάρκων και ανάδειξη των αρχαιολογικών χώρων και μνημείων.

5. Περιορισμός της ανεξέλεγκτης λειτουργίας υπεραγορών λιανικού εμπορίου και αυστηρή εφαρμογή των νόμων για το υπαίθριο εμπόριο και τις κυριακάτικες αγορές (παζάρια) - δημιουργία κεντρικής αγοράς.

6. Λειτουργία μόνιμου εκθεσιακού, συνεδριακού χώρου, ενυδρείου, καθώς και πάρκου αναψυχής - πολιτισμού. Επ' αυτού προτείνεται η χρησιμοποίηση του υπάρχοντος νομικού πλαισίου λειτουργίας των Επιμελητηρίων (ν. 2081/92 - ν.3419/05 - ν.3769/09), όπου προβλέπεται η συμμετοχή των Επιμελητηρίων σε σχήματα που εξυπηρετούν σκοπούς δημοσίου συμφέροντος και απολαμβάνουν τα οφέλη εθνικής ή κοινοτικής χρηματοδότησης. Ίσως εδώ θα μπορούσαν να συμμετέχουν στο εταιρικό σχήμα ο Ο.Λ.Π., τα Επιμελητήρια ή το ενιαίο Επιμελητήριο Πειραιά, ο Δήμος, η Νομαρχία ή η Περιφέρεια με τη νέα Διοικητική Διαίρεση, ο Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά, το αρμόδιο Υπουργείο Οικονομίας, Ανταγωνιστικότητας & Ναυτιλίας και λοιποί φορείς δημόσιας εξουσίας.

7. Βελτίωση συγκοινωνιακής σύνδεσης των νησιωτικών περιοχών με το πρώτο λιμάνι της χώρας καθώς και ανάπτυξη οδικών αξόνων περιφερειακής σύνδεσης του λιμανιού με τις δύο εθνικές οδούς.

8. Ανάπτυξη τηλεπικοινωνιακών υποδομών στα πλαίσια της νέας ψηφιακής τεχνολογίας και της ευρυζωνικότητας για τη βελτίωση της διαδικτυακής άσκησης της επιχειρηματικής δραστηριότητας.

9. Οριστική επίλυση του προβλήματος της οικονομικής μετανάστευσης με νομιμοποίηση όσων χρειάζεται η "αγορά", για να σταματήσει να τροφοδοτείται το παράνομο εμπόριο.

10. Έλεγχος της λειτουργίας των Κυριακάτικων Αγορών "Παζαριών" Πειραιά και Σχιστού Περάματος, στα πλαίσια της κείμενης νομοθεσίας.

11. Ίδρυση Κεντρικής Αγοράς Τροφίμων "Ιπποδάμειος Αγορά" στον Πειραιά.

12. Μεταφορά Ο.ΚΑ.ΝΑ., διότι παρατηρείται επιβάρυνση της πόλης χωρίς να προσφέρει στους ασθενείς - εξαρτημένους, προκαλώντας εκτός από προβλήματα σε κατοίκους και μείωση "εμπορικής κυκλοφορίας" σε επιχειρήσεις γύρω οδών. Προτείνεται η μεταφορά του εντός χώρου Νοσηλευτικού Ιδρύματος.

13. Κίνητρα επιχειρηματικότητας στα νησιά μας, όπως συγκοινωνιακή σύνδεση, ενέργεια, αναπτυξιακά προγράμματα, ειδικό φορολογικό πλαίσιο.

14. Λειτουργία λιμανιού και πόλης στα πλαίσια ανάδειξης του Πειραιά ως διεθνούς ναυτιλιακού κέντρου (υποδομές, εκπαίδευση, εκθέσεις, ναυπηγοεπισκευή), για την επιστροφή των ναυτιλιακών επιχειρήσεων που άλλαξαν έδρα τα τελευταία χρόνια.

15. Ανάπτυξη όλων των τομέων λειτουργίας του λιμανιού, του επιβατικού (τουριστικό - ακτοπλοϊκό ), του εμπορευματικού και του επισκευαστικού - ανεφοδιαστικού, με στόχο και την στήριξη λειτουργίας των επιχειρήσεων που εξυπηρετούν τις ως άνω δραστηριότητες.

16. Ενίσχυση της συνεργασίας ΟΛΠ και Οργανισμών άλλων Λιμένων Αττικής (Ελευσίνα - Λαύριο) για την αποκέντρωση ορισμένων λειτουργιών και την ανάπτυξη οικονομικών δραστηριοτήτων και σ' αυτές τις περιοχές.

17. Σύνδεση των λιμένων (Πειραιά - Λαύριο - Ελευσίνα) με το εθνικό οδικό & σιδηροδρομικό δίκτυο για περαιτέρω ανάπτυξη του μεταφορικού έργου (προσώπων - εμπορευμάτων).

18. Ίδρυση στον Πειραιά Διεθνούς Δικαστηρίου Ναυτιλιακών Υποθέσεων - Δικαστικού Μεγάρου Πειραιά.

19. Σύνδεση της πόλης με το Πανεπιστήμιο και το Τ.Ε.Ι. Πειραιά, με σκοπό την τροφοδότηση στελεχών σε θέματα ιδίως νέων τεχνολογιών και ανάπτυξης επιχειρηματικών και κοινωνικών πρακτικών.

20. Ενοποίηση των Επιμελητηρίων του Πειραιά. Μετά την υλοποίησή της από το αρμόδιο Υπουργείο, προτείνεται η εξεύρεση χώρου για τη στέγαση του ενιαίου πια επιμελητηριακού φορέα και το υπάρχον νεοκλασικό του Ε.Β.Ε.Π. να μετατραπεί σε ινστιτούτο επιμόρφωσης μελών του ενιαίου Επιμελητηρίου.

Εμφαση στον πολίτη

Ιδιαίτερο βάρος στους ελεύθερους χώρους, και τους χώρους πρασίνου δίνει ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Θοδωρής Δρίτσας στις προτάσεις που κατέθεσε στον ΟΛΠ για το Αναπτυξιακό Σχέδιο 2010-2020 για τον Πειραιά.

Ειδικότερα επισημαίνει ότι «το προτεινόμενο από τον ΟΛΠ σχέδιο με τα 38 έργα δεν περιλαμβάνει κανένα στρατηγικού χαρακτήρα σχεδιασμό για:

α. Δημόσιους και ελεύθερους χώρους (πέραν του πεζόδρομου του ΟΣΕ στον Αγ. Διονύσιο)

β. Υψηλόκορμο πράσινο (μεγάλα πάρκα)

γ. Υποδομές παιδείας (πλην ασαφώς για το Πανεπιστήμιο Πειραιά)

δ. Υποδομές Υγείας και Πρόνοιας

ε. Υποδομές αθλητισμού και

στ. Παρεμβάσεις απελευθέρωσης, αναβάθμισης και ανάδειξης του θαλάσσιο μετώπου της πόλης, της ακτογραμμής και των ακτών του Πειραιά.

ζ. Ενοποίηση αρχαιολογικών χώρων (πέραν του Διπύλου).

«Θεωρώ ότι χωρίς προβλέψεις έργων υποδομής σε τέτοιους τομείς ένα Αναπτυξιακό Στρατηγικό Σχέδιο είναι τουλάχιστον ανεπαρκές και μονόπλευρο, με συνέπεια να αποκλείει μεγάλο μέρος του πληθυσμού από την ανάπτυξη. Θα είναι δηλαδή ένα σχέδιο με μεγάλα ελλείμματα και κυρίως με μεγάλο έλλειμμα δημοκρατίας», αναφέρει ο κ. Δρίτσας.

ΑΝΤΩΝΗΣ ΤΣΙΜΠΛΑΚΗΣ
http://www.naftemporiki.gr/news/cstory.asp?id=1775146

Δεν υπάρχουν σχόλια: